FoodBanter.com

FoodBanter.com (https://www.foodbanter.com/)
-   Mexican Cooking (https://www.foodbanter.com/mexican-cooking/)
-   -   Hyvin matalan LDL:n riskit? (https://www.foodbanter.com/mexican-cooking/155872-re-hyvin-matalan-ldl.html)

Joakim Söderström 19-05-2008 05:58 PM

Hyvin matalan LDL:n riskit?

"Evojeesus" > kirjoitti viestissä
On May 10, 5:42 pm, Risto Rytkönen > wrote:
> On Thu, 8 May 2008 11:40:06 -0700 (PDT), Evojeesus

> En ole uskonnollisesti mihinkään ajatuksen sitoutunut.
> Status quo mallia en pidä todistettuna enkä BB kumottuna, vaan asia on
> minulle avoin

Status Quo - malli on jo kumoutunut lopullisesti, riippuen tietysti
siitä kuinka paljon olosuhteet voivat muuttua niin että voidaan puhua
siitä että tilanne on "staattinen". Nythän tuli taas uusi mittaustulos
joka sopii hyvin yhteen BB:n ennusteiden kanssa, ts. havainto että 11
miljardia vuotta sitten kosmisen taustasäteilyn lämpötila oli ~9
kelviniä kun se nyt on noin kolme kelviniä.Käsittääkseni tämäkään
havainto ei sovi yhteen vanhentuneiden Status Quo - mallien kanssa:

*On tietysti niin, että monelle tuo jo riittää. Mutta esim. mua kovasti
kiinostaa Riston kommentit siitä, että näkemämme avaruutta paljon suurempia
avaruuksia on sen takana, jonne omamme turpoaa.

http://www.ursa.fi/blogit/ta/index.p...&c=1&tb=1&pb=1
http://www.eso.org/public/outreach/p.../pr-13-08.html